Jaké potřebujete doklady k vyřízení hypotéky
Doložení příjmů a výdajů
- Zaměstnanci zajdou do mzdové účtárny a nechají si potvrdit příjmy na formuláři banky, kde si budou brát hypotéku.
- Výpisy z účtu (za tři měsíce), kam chodí výplata. Banka si může zkontrolovat, zda na účet chodí částka, kterou máte na potvrzení od zaměstnavatele.
- Podnikatelé musí k žádosti o hypotéku předložit daňová přiznání za poslední rok či dva.
- Kopie všech úvěrových leasingových nebo pojistných smluv.
Doklady ke kupované nemovitosti
- Nabývací titul k nemovitosti od prodávajícího.
- Kupní smlouva nebo smlouva o smlouvě budoucí kupní.
- Výpis z listu vlastnictví a snímek z katastrální mapy.
- Informace hledejte na . Budete potřebovat originál orazítkovaný katastrálním úřadem. Výpis pořídíte i na Czech Pointu. Když hypotéku vyřizujete přes makléře, na katastr zajde on.
Odhad nemovitosti
- Každá banka má jiné požadavky, někde dostanete seznam smluvních odhadců a odhad s ním vyřídíte sami, jinde zadáte požadavek a zajistíte přístup k nemovitosti. Počítejte s tím, že neplatí, že kupní cena se vždy rovná ceně odhadní. Máte-li makléře, o odhad se vám postará on.
- Zdoj: Gepard finance
Cena znaleckého posudku se pohybuje od 3,5 do 6 tisíc korun, záleží, zda jde o byt, či dům. U novostaveb většinou zajišťuje odhad developer, klienti ho proto nemusí platit.