Doklady pro hypotéku

21.11.2014 21:47

Jaké potřebujete doklady k vyřízení hypotéky

 

Doložení příjmů a výdajů

  • Zaměstnanci zajdou do mzdové účtárny a nechají si potvrdit příjmy na formuláři banky, kde si budou brát hypotéku
  • Výpisy z účtu (za tři měsíce), kam chodí výplata. Banka si může zkontrolovat, zda na účet chodí částka, kterou máte na potvrzení od zaměstnavatele. 
  • Podnikatelé musí k žádosti o hypotéku předložit daňová přiznání za poslední rok či dva. 
  • Kopie všech úvěrových leasingových nebo pojistných smluv.

Doklady ke kupované nemovitosti

  • Nabývací titul k nemovitosti od prodávajícího. 
  • Kupní smlouva nebo smlouva o smlouvě budoucí kupní. 
  • Výpis z listu vlastnictví a snímek z katastrální mapy.
  • Informace hledejte na . Budete potřebovat originál orazítkovaný katastrálním úřadem. Výpis pořídíte i na Czech Pointu. Když hypotéku vyřizujete přes makléře, na katastr zajde on.

Odhad nemovitosti

  • Každá banka má jiné požadavky, někde dostanete seznam smluvních odhadců a odhad s ním vyřídíte sami, jinde zadáte požadavek a zajistíte přístup k nemovitosti. Počítejte s tím, že neplatí, že kupní cena se vždy rovná ceně odhadní. Máte-li makléře, o odhad se vám postará on.
  • Zdoj: Gepard finance

Cena znaleckého posudku se pohybuje od 3,5 do 6 tisíc korun, záleží, zda jde o byt, či dům. U novostaveb většinou zajišťuje odhad developer, klienti ho proto nemusí platit.

 

 

Kontakt

Mičánek Jaroslav 733 231 012
jaroslav.micanek@nextreality.cz